Powered By Blogger

Friday, July 15, 2011

Marina, Mokhzani dan Mukriz boleh bersihkan Mahathir



Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri Malaysia sekian lama sebelum Najib Razak sekarang ini. Adalah tidak mustahil sepanjang beliau menjawat jawatan tersebut terdapat kesilapan dan kesalahan yang dilakukannya terutama dalam membuat samada keputusan berhubung dasar atau pun sebarang kelulusan.

Adalah terlalu bongkak dan sombong kalau dia mengatakan bahawa semua yang dilakukannya adalah betul dan seadil-adilnya.

Pada kesempatan ini, adalah diharapkan anak-anak beliau yang banyak berdamping dengan gulungan rakyat jelata akan berani menyuarakan pendapat peribadi mereka sebagai mewakili suara rakyat dalam menegur atau mengkritik dasar serta pentadbiran jentera kerajaan. Selaku anak kepada bekas Perdana Menteri, sudah semestinya pengalaman dan penghidupan mereka selama ini banyak menyimpan perbagai rahsia dan isu bersama mereka.

Semoga dengan cara ini sedikit sebanyak dosa serta sedikit kesilapan dan kesalahan yang dilakukan bapa mereka semasa menjadi Perdana Menteri dulu akan tertebus dan tidak diikuti atau menjadi kesinambungan corak pemerintahan Perdana Menteri sekarang dan akan datang.

Sesungguhnya pengalaman lalu hendaklah dijadikan panduan dan cara yang lalu tidak semestinya sesuai untuk masakini dan akan datang.

No comments:

Post a Comment