Powered By Blogger

Friday, July 29, 2011

Cikgu dijangka dapat habuan lagi pada pembentangan bajet nanti.


Memetik kata-kata seorang penceramah dari BTN pada seminar pagi tadi, Datuk Seri Najib dijangka akan mengumumankan satu lagi bentuk insentif sebagai hadiah untuk kaum guru.

Seminar sehari yang dianjurkan khusus kepada seramai lebih kurang 400 orang guru itu banyak menerangkan tentang keadaan dan kepentingan kesetabilan politik tanah air kita Malaysia.

Rasa-rasanya macam-macam hadiah dan ganjaran akan diumumkan nanti dimasa pembentangan bajet demi memenuhi slogan Rakyat didahulukan. Adalah perkara biasa sesebuah kerajaan terpaksa menggubal dasar-dasar terbaru yang boleh mengambilhati rakyat terutama apabila hampir dengan tarikh pilihanraya.

Sebenarnya itulah kunci untuk mengekalkan kuasa memerintah sebenarnya iaitu memakmurkan rakyat dengan menjadikan kehidupan rakyat lebih sempurna dan selesa.

Rakyat sebenarnya tiada memilih sangat siapa dan party mana yang perlu menjadi pemerintah, tetapi rakyat mahukan pemimpin dan kerajaan yang sanggup mendengar suara mereka dan seterusnya melayan mereka dengan adil dan saksama.

No comments:

Post a Comment