Powered By Blogger

Sunday, January 8, 2012

Inilah penyudahnya cerita.

The Star/Asia News Network
Sunday, Jan 08, 2012
PETALING JAYA: Selangor executive councillor Datuk Dr Hasan Ali has been sacked from PAS with immediate effect, party organ HarakahDaily reported Sunday.
actions, which were deemed detrimental to the party.
Dr Hasan, who is also former Selangor PAS commissioner and assemblyman for Gombak Setia, has been critical of PAS' leadership, particularly on the welfare state concept espoused by the party, which he said deviated from its original struggle of championing Islam.

Memang patut pun PAS ambil keputusan sebegini. Tak guna menyimpan seorang pemimpin sedemikian rupa. Seorang yang mendakwa Pakar Motivasi berpengalam selama 38 tahun tapi bertindak macam orang kampong kepala masam.

kalau dia seorang pemimpin yang betul-betul jujur sejujur dan seamanah Nabi Muhamad saw yang menjadi idola kita umat Islam, ana percaya dia tidak bertindak sebagaimana tindakan dan prilaku dia sekarang ini.

Selaku orang yang berpengaruh,ternama dan berjawatan, tindakan dia yang menentang secara terang-terangan terhadap party dan rakan-rakan pemimpin lain telah menunjukkan siapa sebenarnya Hasan Ali ini.

Pemimpin pergi dan datang dan dalam sejarah politik Malaysia, jarang pemimpin yang dipecat selain Anwar Ibrahim yang dapat hidup dan berjaya dengan party barunya. Biarlah dia dengan dunianya dan kita doakan dia berjaya dan berbahagia dengan dunia barunya kelak.



No comments:

Post a Comment