Powered By Blogger

Saturday, April 9, 2011

Bila sudah jemu..................


Masa bercinta dulu bukan main baik lagi tingkahlakunya. Apa pasangan suruh semua diikutnya. Betullah kata orang, berkahwen ni serupa beli kereta juga. Masa baru-baru dapat kereta tu,bukan main sayang lagi kepadanya. Dikilatnya siang malam dan setengah tu, siap dibungkuskan lagi dengan kain disebelah malamnya.

Setelah beberapa lama selalunya selepas 3 tahun, mulalah terasa jemu. Ada saja alasan dicari untuk menukar kereta baru. Begitulah dengan perkahwinan dihari ini. Majlis kahwin dilakukan dengan meriah sekali bagai menyambut seorang "Raja". Beribu-ribu ringgit malah ratusan ribu dihabiskan untuk memeriahkan majlis berkenaan.

Kes diatas boleh dijadikan contoh dan tauladan kepada kita semua. Mengapa terjadi dan siapa bersalah wallahualam. Namun apa yang mesti kita ingat bahawa apa jua yang berlaku itu adalah ujian kepada kita dalam menghadapi kehidupan di dunia ini. Tapi apa jua kelemahan dan keburukan yang berlaku itu adalah disebabkan perbuatan dan kesalahan yang dilakukan oleh tangan-tangan kita sendiri.

No comments:

Post a Comment