Powered By Blogger

Sunday, April 17, 2011

Benarkah Media Internet menggugat parti pemerintah?



'Demokrasi terbuka, media internet sukarkan kemenangan'
Apr 17, 11 12:57pm dari Malaysia Kini
Kongsi 189
Perdana Menteri Najib Abdul Razak berkata kemenangan BN di Sarawak amat bermakna memandangkan kesukaran berdepan dengan demokrasi terbuka.

Pengerusi BN itu berkata, kewujudan media Internet menjadikan ianya lebih sukar untuk memenangi pilihan raya dengan majoriti besar, seperti yang berlaku di setengah negara kebelakangan ini, lapor Bernama.

Dan satu lagi sebabnya ialah rakyat kini adalah terdiri dari generasi baru yang mempunyai tahap kelulusan dan pengetahuan yang tinggi mengenai sosial,agama, ekonomi serta politik dunia serta negara khusunya.

Gulungan ini sebenarnya tidak mementingkan kekuatan parti politik tapi mereka lebih gemar memerhati dan melihat kepada dasar dan polisi kerajaan yang memerintah. Mana-mana parti politik yang memerintah negara perlu memihak dan bertindak menguntungkan rakyat dan mendengar suara rakyat. Inilah yang dikehendaki rakyat generasi baru.

Mereka ingin mendengar suarahati mereka dilaungkan di dewan Parlimen yang mulia oleh wakil-wakil rakyat mereka. Mereka bukan mahu wakil-wakil rakyat yang kerjanya hanya melemahkan pehak party lawan dan hanya bertindak memperkuatkan kedudukannya untuk mengaut sebanyak mungkin keuntungan peribadinya.

Kepada ADUN dan MP yang ada bertindaklah menjadi Wakil kepada Rakyat dan jangan jadi Pegawai Kerajaan.Itulah surahati saya.

No comments:

Post a Comment