Powered By Blogger

Wednesday, April 20, 2011

1Malaysia E Mail Untung Syarikat bukan Rakyat !



@NajibRazak Mohd Najib Tun Razak
Before I sleep , let me clarify that the 1Malaysia E Mail is a private sector project. No public money is involved n entirely voluntary.
21 hours ago via TweetDeck
Retweeted by Jaishana and others

Dalam kita sibuk untuk berjimat dan berusaha mencari jalan untuk menambah pendapatan bagi menampong kos sara hidup, PM kita muncul dengan idea baru untk memberi percuma E Mail kepada kita semua.

Setahu ana, semua yang ada kemudahan komputer dan akses internet sudah pasti mempunyai lebih dari satu akaun e-mail termasuk ana yang mempunyai 3 akaun e-mail berbeza.Semua ini diperolehi secara percuma pun. Dan ana percaya bagi mereka yang tidak ada mempunyai sebarang akaun e-mail itu adalah terdiri dari mereka-mereka yang tinggal di luar bandar dan gulungan yang tidak mampu untuk memiliki komputer apatah lagi untuk melangan akses internet yang melibatkan kos diantara Rm38-RM120 sebulan.

Apa tujuannya wallahualam, tapi pada pandangan ana selaku rakyat jelata, kebanyakkan projek kerajaan yang kononnya untuk kesejahteraan rakyat boleh diumpamakan seperti kata pepatah; " Depa dapat isi(Syarikat)kita dapat kuah(Rakyat)"

Sudah lama sebenarnya rakyat semua melihat perkara sebegini terjadi. Semua projek kerajaan seolah-olah sepertiserampang dua mata; "Ada udang disebalik mee" . Semuanya dimanipulasi oleh syarikat-syarikat tertentu untuk mengaut keuntungan mudah dengan bersandarkan kepada projek untuk rakyat.

Banyak lagi usaha atau projek yang boleh dilaksanakan untuk kepentingan rakyat secara langsung. Diharap para penasihat ekonomi dan kewangan kepada YAB Perdana Menteri kita lebih bijak memilih dan melihat akan kehendak rakyat yang sebenar-benarnya.

No comments:

Post a Comment