Powered By Blogger

Monday, April 26, 2010

CiNtA OrAnG MuDa


Demi cinta, orang muda zaman ini sanggup buat apa sahaja. memang tidak dinafikan zaman bercinta adalah suatu zaman yang paling indah dan seronok sekali. keindahan dan keseronokan ini selalunya telah menghalang kita dari menjadi waras dan boleh menjadikan kita seolah-olah manusia bodoh lagi bangang.

Apa tidaknya,telah terbukti akibat berada dalam zaman percintaan pasangan sanggup melakukan perkara yang tidak sepatutnya.Membunuh, menipu,merogol telah menjadi biasa dalam percintaan. Malah perkara-perkara kecil seperti membiarkan tubuh diulik oleh pasangan, memberi wang dan harta pada pasangan serta sanggup meninggalkan ibu bapa yang melahirkannya demi membeli ayat cinta yang belum pasti originalitinya.

Ini bukan cinta dik, ini adalah tarikan nafsu yang memang seronok sekali kalau selalu berduaan dengan pasangan kita. kalau perkara-perkara diatas tadi perlu dilakukan kerana cinta, sememangnya itu Cinta Palsu dan cubalah tinggalkanya demi kebaikkan diri sendiri.

Sayangilah diri anda yang serba cantik dan sempurna kurniaan Allah swt.Insyaallah cinta suci akan ditemui kalau jalan pencariannya betul dan dengan mempunyai niat yang baik.Usahlah bimbang jika anda tidak mempunyai pacaran kerana lambat laun jodoh anda akan diketemukan juga oleh Allah swt.

No comments:

Post a Comment