Powered By Blogger

Sunday, April 25, 2010

Lega Rasanya hati ini...................

Baru terasa lega sikit sakit mata dan telinga Ahti sejak 17 April lalu. Bermula esok Isnin dah kurang sikit perang saraf yang agak ketara dalam media arus perdana kita.Tak dak cerita lain,hang kata sana pembohong,sini kata sana penipu, semuanya berkisar kepada menyalahkan orang lain.

Bagi rakyat sebenarnya itu semua tidaklah banyak mempengaruhi akan pemikirannya. Sebenarnya apa yang rakyat marah sangat ialah kerana mereka (rakyat )terasa kerajaan hanya mementingkan kekuatan politik untuk terus berkuasa melebihi dari usaha untuk menjaga kepentingan rakyat.

Pengumuman perojek berjuta atau berbillion itu sebenarnya menguntungkan secara langsung para peniaga atau korporat.Rakyat hanya memperolehi kuahnya sahaja. Apa yang rakyat hendak sekarang ini ialah peruntukan secara terus atau langsung kepada rakyat.

Rakyat mahu cukai untuk keperluan rakyat diturunkan,kemudahan pelajaran hingga peringkat tinggi sepatutunya percuma,rakyat tidak sepatutnya meminta derma untuk bantuan rawatan penyakit kronik terutama di hospital kerajaan,

Untuk makluman pemerintah, kalau semuanya keperluan rakyat percuma dan murah,mereka tidak perlu mempunyai pendapatan yang tinggi untuk menjalani kehidupan harian,dan mereka akan tentunya menyokong kuat akan Party Pemerintah.

Jadi gunakan sebaik kekayaan negara untuk keperluan kehidupan rakyat kalau mahu negara ini kekal di bawah pemerintahan party yang ada sekarang.

Ahti tetap akan balas jasa dan budi baik orang yang membantu Ahti..........

No comments:

Post a Comment