Powered By Blogger

Friday, May 3, 2013

Inikali macam-macam cerita dari Perlis.........

Politik Perlis sekali lagi bergelora bilamana tiga  pemain utama politik digugurkan dari bertanding didalam PRU13 kali ini. Datuk Seri Radzi Tan Sri Sheikh Ahmad, Datuk Azmi Khalid di temani oleh YAB Datuk Seri Md.Isa Sabu telah berjaya dipencenkan dari bertanding dalam PRU13 kali ini.

Keadaan ini sangat mengejutkan ramai pemerhati politik tanah air dan penyokong mereka khususnya. Ini adalah kerana di sesetengah negeri pulak beberapa YB Pencen telah terpilih untuk bertanding semula pada PRU13 kali ini. Perkara ini telah menjadi teka-teki terutama dikalangan penyokong kuat kedua-dua mereka di Bahagian Kangar dan Padang Besar.

Apa yang menarik kali ini pulak ialah pertukaran tempat dua calun adik beradik iaitu Datuk Seri Shahidan Kassim dan adiknya Datuk Ismail  Kassim di Adun Tambun Tulang dan Parlimen Arau telah menimbulkan perbagai spekulasi  dikalangan pemerhati politik tapi juga telah menyemarakan semula semula perbalahan dalaman didalam UMNO Perlis yang sekian lama ujud antara ketiga-tiga bahagian Arau , Kangar dan Padang Besar.

Kini timbul berbagai cerita dan kisahnya.......

- Siapakah  MB baru Perlis selepas ini.........hahaha Ismail kassim Tambun Tulang, Mat Rawi Kassim Beseri atau muka baru Azlan Man Arau atau orang baru dari PR Annuar Tahir............dari  Santan.

- Orang-orang kuat UMNO Kangar dikatakan bersunyi-sunyian di rumah dan melihat dari jauh JAMIL RELA bertanding di Bintong ...........(Jamil dari PAS/Rela dari BN) dan kali ini mereka mula meminati pulak calun PR  di Sena dan Kayang.

- Pertama kali dalam sejarah politik Perlis calun Cina BN / Cina PR di DUN Titi Tinggi dan Indera kayangan manakala calun Melayu bertanding sebagai calun Bebas.

Dan yang terakhirnya ialah ramai sekali termasuk ahli-ahli UMNO yang berharap kemenangan berpihak kepada Datuk Dr.Harun Din di Parlimen Arau beserta anak-anak buahnya bagi menyelamatkan Arau serta Perlis dari genggaman pengaruh Datuk Seri Shahidan Kassim.

Jadi tidak hairanlah kalau Datuk Seri Shahidan akan sanggup melakukan apa sahaja bagi memastikan kemenangan beliau   pada PRU13 ini kerana kesinambungan dalam masadepan politiknya adalah bergantung kepada keputusan PRU13 esok. BN Menang Dia Senang...........

Ayuh jom kta ngundi esok dan buatlah pilihan kerana Allah dan jangan pilih ikut nafsu............InsyaaAllah baru kita boleh senang dunia dan akhirat.













No comments:

Post a Comment