Powered By Blogger

Wednesday, September 14, 2011

Banjir di Perlis apa hikmahnya?

Banjir di Perlis kini menjadi topik utama sembangkosong dikalangan seluruh rakyatnya terutama di pejabat-pejabat kerajaan, kedai-kedai kopi, mesjid dan surau.hatta dimana saja bilamana terdapat sekumpulan manusia melebihi dari seorang sedang berbual atau bertemu.

 Banyak orang melihat masalah banjir ini sebagai suatu keadaan atau perkara yang menimbulkan kesukaran (kesulitan ) yang memerlukan penyelesaian dengan beberapa perkiraan atau tindakan.

 Namun bagi orang yang bijak pandai dan pencari peluang, masalah banjir yang sering melanda seluruh negeri Perlis ini kadang-kadang boleh mendatangkan keuntungan bagi sesetengah pehak. Apa tidaknya; bagi gulungan ini slogan ilmu perniagaan dan sosial politik ada menyatakan "Problem is our opportunity".

 Nah tengok ni, Yayasan Pok dan Kassim yang diterajui Datuk Seri Shahidan Kassim awal-awal lagi telah bersedia untuk memberi bantuan kepada mangsa-mangsa banjir. Sudah tentu berpusu-pusu mangsa banjir akan mendaftar untuk mendapatkan bantuan dan sedikit sebanyak nama DSSK akan terus dijulang sebagai seorang YB yang pemurah dan suka membantu rakyat.

 Mana yang dikehendaki rakyat, peruntukan bantuan mangsa banjir atau peruntukan untuk menyelesai atau mengelak banjir. Tepuk kepala tanyalah mereka.

No comments:

Post a Comment