Powered By Blogger

Friday, July 19, 2013

Lagi habuan untuk MP kerajaan Najib.....

                                            Bung Mokhtar kini Pengerusi baru Felcra Berhad

Setelah selesai PRU13 pada 5 Mei lalu, masing-masing menagih janji dan habuan setelah berpenat lelah memenangkan BN untuk mengekalkan kuasanya di Putra Jaya. Semua MP yang berkenaan samada yang kalah atau yang dipencenkan telas dan sedang diagih-agihkan habuan masing dengan jawatan-jawatan tertentu diperbagai GLC dan agensi-agensi milik penuh kerajaan.

Bung Mokhtar Ahli Parlimen Kinabatangan, Sabah yang suaranya sering muncul di kaca TV dan di dada akhbar arus perdana kerana kelantangan suaranya .juga turut mendapat habuannya. Beliau telah diumumkan oleh YB Datuk Shafei Affdzal selaku Menteri Pembangunan Luar Bandar sebagai Pengerusi Felcra Berhad yang baru menggantikan Datuk TAJ yang dinaikkan pangkat menjadi Timbalan Menteri di kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Kepenggunan dan Koperasi.

 Beliau sering mendapat tempat dan peluang untuk bercakap di dalam persidangan Parlimen dan popularitinya bertambah-tambah apabila beliau telah berjaya pulak mengahwini pelakon gebu yang cantik Zizie Ezette baru-baru ini..

Beliau dilahirkan pada 15 Sept.1959 di Sukau, Kinabatangan.  Beliau berketurunan Orang Sungai, Bung Mokhtar dilahirkan dalam keluarga politik apabila datuk nenek serta ibu bapanya adalah penyokong kuat USNO sejak ia ditubuhkan oleh Allahyarham Tun Datu Mustapha pada awal 1960an.

Felcra yang dikorporatkan pada 1 Sept.1997  menjadi sebuah Syarikat milik penuh kerajaan kini menyertai perbagai bidang kegiatan disektor perindusterian dan perkhidmatan serta bidang perniagaan lain selain aktiviti terasnya iaitu pengurusan dan pembangunan ladang.





 

No comments:

Post a Comment