Powered By Blogger

Sunday, October 9, 2011

Dia dah nak umum dahhhhhhhh

Datuk Seri Najib berkata " Gendang piliharaya sudah dipalu dan gemanya semakin dirasai ". Beliau berkata demikian kepada 8000 ahli BN yang hazir dimajlis Penerangan Perdana BN Wilayah Persekutuan Ahad tadi di PWTC.

Dan beliau juga telah berpesan kepada ahli-ahli BN bahawa kalau nak menang dalam pilihanraya PRU13 nanti kenalah buat cara nak menang. Kalau masing-masing dok bertelagah sesama sendiri, alamat kalahlah nanti semuanya.

Peringatan Datuk Seri najib ini sebenarnya juga berguna untuk puak pembangkang yang terlalu yakin dengan kekuatan mereka. Kalau barisan pembangkang juga inginkan kemenangan dalam PRU13 nanti, mereka juga perlu bertindak secara nak menang. Kalau asyik dok bertelagah juga sesama sendiri, alamatnya bukan sahaja yang dikejor tak dapat, tapi yang dijinjing juga akan berciciran.

PRU13 kali ini adalah merupakan kayu ukur kekuatan sebenar kepada kedua-dua pihak samada BN ataupun PR. PR kalau tidak mampu mempertahankan kesemua negeri yang dibawah perintahnya sekarang ini atau tidak dapat menawan semula Perak dan Terangganu, maka ianya akan jatuh tersungkur dan akan melambatkan proses mempertingkatkan kekuatan mereka.

Manakala BN pulak kalau ia terpaksa melepaskan beberapa negeri lagi kepada puak PR, maka ternyata hayatnya telah semakin hampir tamat dan terbukti rakyat tetap menolak corak pemerintahan mereka. Dan Datuk Seri Najib tentu tidak akan rela membiarkan keadaan ini terjadi kerana PRU13 ini adalah merupakan KPA beliau dan bukti kekuatan politik beliau dan seterusnya menjamin kelangsungan beliau untuk menerajui kerajaan BN dibumi Malaysia ini.

Walau apa pun yang akan mendatang, kini sepak mula bola pilihanraya telah bermula. Semua yang terlibat telah merasai kepanasan demamnya. Mulalah kita akan dihantui oleh kesibukkan yang amat dan sebagai rakyat yang diperlukan undinya sudah tentu akan mendapat layanan VIP dimana-mana dan kadang-kadang banyak baik dari buruknya bila berada dalam musim pilihanraya ini.

Rebutlah peluang ini dan pandai-pandailah mencari kesempatan dimana yang boleh. Yang penting undi kita adalah rahsia dan terpulang kepada kita untuk menentukan kotak mana yang perlu digariskan.

No comments:

Post a Comment