Powered By Blogger

Friday, May 28, 2010

Malaysia akan Bankrap kerana 'Subsidi'


Penasihat Ekonomi Kerajaan Idris Jala menyatakan Malaysia boleh bankrap kerana banyak menanggung perbelanjaan untuk subsidi kepentingan rakyat.

Yang aku paham bila sebut subsidi sahaja, tentunya baik dan bagus untuk rakyat jelata.kerana ianya merupakan bantuan ataupun kerajaan turut mengeluarkan sedikit perbelanjaan untuk menampung kos-kos tertentu untuk kebjikan rakyat,tak kira gulungan kaya atau miskin.

Bila ada orang kata pemberian subsidi tidak baik atau tidak berguna,akupun terus rasa hairan bin pelik jugak. Memang aku bodoh sikit pasal ekonomi, tetapi dari kerajaan dok perabih duit tak tentu arah buat benda-benda mengarut yang rakyat tidak dapat manafaat secara langsung, baik lagi pemberian subsidi.

Aku kalau jadi Perdana Menteri, semua kemudahan untuk rakyat akan diberi percuma.Kalau nak kenakan bayaran pun, aku akan cadangkan yang paling minima sekali.
Aku tidak akan biarkan kerajaan mencari wang dengan memijak kepala rakyat sendiri. Wang yang ada tidak akan dihabiskan untuk benda-benda yang mengarut yang hanya menguntungkan segelintir kroni sahaja.

Sebenarnya banyak yang boleh dizahirkan disini, tetapi cukup setakat ini sahaja. Yang penting Rakyat mesti didahulukan dan bila rakyat dapat nikmat sebanyak-banyaknay barulah dia akan sokong kerajaan seadanya. Klau tidak jadi macam sekaranglah, yang menyokong sama ramai dengan yang tidak sokong...........

No comments:

Post a Comment