Monday, March 12, 2012

Apa kata PM Najib mengenai Kak Jat

Satu demi satu musibah dan isu mendatangi kepala PM kita sejak akhir akhir ini.

Semuanya berkisar dan memerlukan ketajaman dan kekuatan mental beliau untuk menghadapinya.

Dan sejak akhir-akhir ini apa saja yang disarankan dan dilakukan semuanya seolah-olah tidak menjadi dan menjadi bahan tawa pehak musuh politiknya.

Beginilah keadaannya bila seseuatu pertubuhan atau badan itu tidak berapa kukuh dan kuat. Apatah lagi bila yang ada disekeliling kita juga terdiri dari mereka-mereka yang lemah dan yang hanya pandai mengambil kesempatan serta keuntungan peribadi tampa mengira kesan yang bakal dihadapi.

Cerita mengenai Kak Jat yang mengumumkan perletakan jawatannya sebagai Mneteri yang menjaga kebajikan keluarga dan wanita semalam sebenarnya  telah diduga. Namun tidak timbul  isu perletakan jawatan sebenarnya  kerana apa yang diberitakan ialah mengenai tamat temponya sebagai Senator yang dilantik kerajaan.

Tidak perlu dia mengumumukan apa-apa kerana kerajaan PM Najib yang akan menentukan mengenai kedudukannya selepas itu.

Pengumumannya itu seolah-olah untuk meraih sokongan peribadi atau mungkin  dia telah menerima lampu isyarat  awal dari ketuanya.

Meminjam kata-kata Bung Moktar, ianya baik tetapi agak terlewat tindakannya itu. Sekarang ramailah rakan-rakan kak Jat dan musuh dalamannya sedang berangan-angan untuk menggantikannya. Siapakah dia, tentulah selepas PRU13 nanti.

No comments:

Post a Comment